ua
Назад до новин
Тріщиностійкість важких бетонів і пенобетонов в будівництві
Тріщиностійкість важких бетонів і пенобетонов в будівництві

Тріщиностійкість важких бетонів і пенобетонов

Сьогодні в будівництві зростає відсоток використання бетону в дорожніх роботах, при влаштуванні дорожнього одягу. Проведені дослідження тріщиностійкості важких бетонів рекомендує їх як оптимальний варіант в будівництві автомагістралей, які відповідають європейським нормам. У зв’язку з щоденним збільшенням кількості автомобілів, навантаження на дорожнє покриття також зростає. Тому так важлива розробка і впровадження інноваційних технологій, в основі яких лежить включення до складу бетону поліпропіленової фібри для армування.

Однією з головних критеріїв якісних дорожніх покриттів є тріщиностійкість важких бетонів при влаштуванні поверхонь. Серйозне навантаження сприяє підвищеному внутрішньому тріщин. Експлуатація бетонного дорожнього покриття пов’язана з постійними динамічним і ударними навантаженнями. А ці навантаження призводять до збільшення мікротріщин і їх зростання до макротріщин, які є маркерами руйнування бетону. Адже усадка матеріалу в першу добу після укладання, при відсутності мікроармування бетону поліпропіленовими волокнами, може обернутися появою тріщин, що порушують цілісність конструкції.

Результатом дослідження тріщиностійкості бетонів, армованих фіброю

Для компенсації подібних недоліків бетону застосовують дисперсне армування поліпропіленовою фіброю. Мікроволокна рівномірно розподіляються в обсязі матеріалу, що сприяє його зміцненню. Міцний сам по собі бетон, армований поліпропіленовою фіброю, набуває ще більшу міцність, стійкість до механічних і погодних впливів.

Доцільність армування спостерігається як на докритичній стадії, так і при вже сформованих тріщинах, що тягнуть за собою подальше руйнування бетону. При введенні поліпропіленової фібри до складу спостерігався наступний ефект – фібра стримує процес розвитку мікротріщини з моменту її формування та до повної дефрагментації. Аналіз докритичній і закритической стадій руйнування показав, що бетон армований поліпропіленовою фіброю має поліпшення показників в обох випадках.

У порівнянні з неармованими зразками, значення енерговитрат на пружне деформування і загальних енерговитрат на локальне деформування в області тріщини вище в 1,3-1,4 рази. Таким чином, тріщиностійкість бетонів після армування поліпропіленовою фіброю істотно підвищується, що збільшує термін активної експлуатації, і підвищує безпеку бетонних виробів.